sobota, 8 grudnia 2012

przyprawa do pierników

Piernikowa sobota ! Tak można nazwać to co się dzieje dzisiaj w moim domu. Przygotowania do świąt czas oficjalnie zacząć. 

Dzisiaj razem z innymi blogerkami pieczemy pierniczki... ale o tej fajnej akcji będzie więcej jutro! Wczoraj, sprawdzając czy mam wszystkie produkty na pierniki, pomyślałam, że będę miała problem ze znalezieniem przyprawy do pierników.W pobliskich sklepach nie można dostać mieszanek piernikowych, wiec musiałam pokombinować z przyprawami z mojej kuchni. Dobrą stroną zrobienia swojej własnej mieszanki, jest fakt ze wiemy dokładnie co się w niej znajduje. Nie ma chemii, niepotrzebnego cukru... no i mamy aromaty, które lubimy. 

Przepis jest bardzo prosty, jedyne co potrzebujemy to moździerz, który ułatwi nam dokładnie rozgniecenie i wymieszanie wszystkich składników. Najwięcej dodajemy tego składnika, którego aromat najbardziej nam odpowiada... u mnie do cynamon !!

A oto przepis na moja przyprawę do pierników:

Skład:

- łyżeczka cynamonu
- pół łyżeczki imbiru w proszku
- pół łyżeczki gałki muszkatowej
- łyżeczka ziaren kardamonu
- łyżeczka goździków

Do moździerza wsypujemy najpierw goździki i ziarna kardamonu. Rozgniatamy je tak długo, aż zamienią się w proszek. Następnie dodajemy resztę przypraw. Wszystko dokładnie mieszamy i dodajemy do ciasta na pierniki.

Przyprawa do piernika

Zapraszam jutro na przepis na aromatyczne pierniczki ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz